Masinile inmatriculate in Bulgaria au produs 1.800 de accidente in 6 luni
In primele 6 luni din 2011, numarul dosarelor de dauna avizate ca urmare a accidentelor rutiere provocate pe teritoriul Romaniei de vehicule inmatriculate in Bulgaria a crescut cu 31% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1.798 dosare, a declarat Mona CUCU, Directorul Directiei de Asigurari Obligatorii din cadrul CSA. In acelasi timp, in 2010 au fost contabilizate peste 10.000 de daune pe Carte Verde, dintre care 3.155 au fost produse de masini din Bulgaria.
“In doar patru ani, numarul accidentelor petrecute in Romania cu autoturismeinmatriculate in Bulgaria a crescut de 15 ori: de la 204 in 2006, la 3.155 in 2010″, a precizat Mona CUCU.
In 2005 erau inregistrate aproximativ 150 de cazuri de despagubire pe Carte Verde din Bulgaria, pe primul loc in acel an fiind accidentele provocate de masini din Italia, cu 1.000 de cazuri.
De altfel, potrivit Marianei IONITA, Secretar General, B.A.A.R, doar in 2010, numarul de dosare solutionate de Biroul din Romania aproape s-a dublat, de la 1.649 pana la 3.081.
Datele au fost prezentate in cadrul Conferintei “Asigurarile auto in Sud-Estul Europei: Solutii pentru probleme transfrontaliere”, organizata ieri, 27 septembrie, la Sofia, in parteneriat de Media XPRIMM si INSMARKET.bg.
“Fenomenul a luat amploare incepand cu luna august 2010 si exista dificultati cu privire la confirmarea valabilitatii politelor. Trebuie sa evidentiem ca sunt foarte multe cazuri in care asiguratorii bulgari nu raspund deloc, ceea ce muta daunele catre institutiile din Romania, respectiv catre B.A.A.R. si FPVS”, a declarat Ionel DIMA, Vicepresedintele AVUS Group, si, in acelasi timp, moderatorul celei de-a doua parti a Conferintei.
“Faptul ca din ce in ce mai multi rezidenti din Romania – fie acestia persoane fizice sau juridice – aleg sa-si inmatriculeze vehiculele in Bulgaria, in opinia mea nu este ilegal, dar ar trebui cel putin sa dea de gandit autoritatilor din Romania. Spun acest lucru pentru ca prin aceasta metoda se pierd taxe de prima inmatriculare, de mediu, de drum, impozite etc. in favoarea Bulgariei, desi aceste vehicule sunt utilizate preponderent in Romania”, a explicat Sorin GRECEANU, Director General al FPVS.